2012/06/11

fascination about lipstick....

      Today I bought a lipstick, ... vibrant, ... fuchsia ... From my vanity, the bizarre feeling that everything suits me and because I just wanted it, not at all because I really needed it.

      And I'm excited about it. So what if I do not have where to wear it, I can still wear it to the baker in the morning, to the post office, on the beach, ... I can still wear it to my workshop and after work I can wash it with a layer of mud, which gets on my face every day. And then I will paint it again because I'm a girl, because girls wear lipsticks because it is beautiful and it suits me all ...



       Dneska jsem si koupila rtěnku,... zářivou,... fuchsiovou... Z marnivosti, z bizardního pocitu, že mi vše sluší a že jsem ji prostě chtěla, vůbec ne proto, že bych ji nutně potřebovala.

       A jsem z ní nadšená. Co na tom, že ji nemám k čemu a kam nosit, budu ji klidně nosit i ráno k pekaři, na poštu, na pláž,... budu ji nosit klidně i do práce a po práci ji smyji i s nánosem bláta, který mi přistane každý den na obličeji. A pak si ji zas natřu, protože jsem holka, protože holky rtěnky nosí, protože je krásná a protože mi vše sluší...

Žádné komentáře:

Okomentovat